Защо не можем да се свържем с новата телефонна линия за ваксините?

Разочаровани, че не могат да зададат въпросите си за ваксините на открития днес телефон 02/9301445, слушатели на Дарик съобщиха, че не успяват през целия ден да се свържат с този номер

Слушатели на Дарик сигнализираха, че не успяват да се свържат с открития от Здравното министерство телефон за информация за ваксините срещу Ковид 19. При позвъняване те не получават отговор, а чуват музика. От здравното ведомство отговориха, че заради огроминя интерес линията е постоянно заета.

От там уточниха, че линиите към телефонния номер за ваксините и ваксинацията са няколко и че са ангажирани допълнително хора, които да отговарят на поставяните от гражданите въпроси. Близо 300 обаждания са получени до 17 часа днес, съобщиха от Министерство на здравеопазването, а въпросите са от най-различно естество.

285 обаждания са приети за ден на горещия телефон за ваксинацията

Разочаровани, че не могат да зададат въпросите си за ваксините на открития днес телефон 02/9301445, слушатели на Дарик съобщиха, че не успяват през целия ден да се свържат с този номер. При позвъняване те не чуват сигнал свободно, нито инструкция дали да изчакат, а музика. Въпреки многобройните им опити и продължително изчакване на телефона, те не са успели да осъщестят контакт с експертите и да получат отговр на въпросите, свързани с ваксините, които ги интересуват.

От Министерство на здравеопазването ни отговориха, че телефонната линия е започнала да работи от 9 ч. тази сутрин и че освен двамата лекари –д -р Филип Тенчев и д-р Димитър Страшимиров от Катедрата по инфекциозни болести, паразитология и тропическа медицина към Медицинския университет София, на телефона отговарят и служители на Националния център по обществено здраве и анализи, които са компетентни по темата ваксини и ваксинация срещу COVID-19.

Лекари ще отговарят на въпроси на граждани, свързани с ваксините

От здравното ведомство уточняват, че има засилен интерес, а тъй като номерът разполага с няколко телефонни линии, гражданите чуват сигнал свободно, въпреки че в същото време линията е заета. От Дарик радио също многократно са направили опит да се свържаат с новоткритата телефонна линия, но безуспешно.

От Министерство на здравеопазването призоваха гражданите да се въоръжат с търпение и да не се отказват да поставят въпросите, които г интересуват. Днес до 17 часа са приети 285 обаждания. Най-често задаваният въпрос е коя е най-добрата ваксина/най-подходящата. Други въпроси, постъпили днес, са свързани с това трябва ли да се ваксинират гражданите, ако скоро са преболедували, в т.ч. да бъде ли поставена или отложена втора доза; кога може да се постави бустерна доза и каква да е тя; могат ли и кога да се ваксинират хора с хронични заболявания като диабет, хипертония, астма, с проблеми с щитовидната жлеза и др.

Постъпили са въпроси и за нежеланите реакции след ваксинация – основно за високата температура (след колко време отшумява, нормално ли е и т.н.); за ефективността на ваксините срещу Делта варианта; кога хората са защитени след като се ваксинират; въпроси, свързани със съдържанието на ваксините – има ли в тях графен и др.

Чуйте повече в прикачения звуков файл

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

Прочетете още