Тайните на успешния хранителен режим

| Любопитно

Ако преброите всички диети, налични в света, ще получите, може би, цяла библиотека. Това разнообразие се дължи именно на факта, че все още не е измислена идеална диета, която работи в 100% от случаите. Ето защо все повече хора са убедени в необходимостта да преминат към здравословен хранителен режим.

Тъй като само такъв подход ще позволи да не се ограничавате, да не изпитвате постоянно желание да ядете нещо „погрешно“, чувствайки глад, а да си набавяте всички необходими за организма вещества с храната. Ако правилно съставите диетата си, преминавайки към рационална система за хранене, можете не само да постигнете забележими резултати при отслабване, но и да ги запазите за дълго време и да укрепите здравето си.

Решавайки да отслабнат, жените ревизират диетата си. Има два варианта: да балансирате диетата и режима на упражнения и да върнете теглото към нормалното в режим от минус 0,5-2 кг на седмица или да отслабнете бързо при една от крайните, но ефективни диети. Коя опция Ви харесва най-много? Много момичета избират бързи начини да отслабнат, защото наистина искат да видят резултати след няколко дни!

Бързо ефективните диети обаче имат недостатък: резултатите са краткосрочни. Изгубените от глада килограми се връщат толкова бързо, колкото са си тръгнали. Освен това екстремните методи за отслабване са почти еднократни. Те ви помагат да отслабнете един или два пъти. Но с течение на времето те спират да работят. Това се дължи на факта, че периодите на остър калориен дефицит са стресиращи за организма и постепенно то се "научава" да му се противопоставя. Затова все повече момичета не предпочитат екстремни методи за отслабване, а здравословна балансирана диета, която гарантира дългосрочни резултати.

Принципи на здравословното хранене

Нека да разгледаме основните принципи на здравословното хранене, които ще Ви помогнат не само да останете стройни по всяко време, но и да Ви поддържат здрави.

• Ежедневното меню трябва да съдържа правилното съотношение на протеини, мазнини и въглехидрати. Това е основното правило на здравословното хранене. За да се определи балансът, има "правило на чинията": тя е разделена психически на три части, от които половината от диетата е заета от зеленчуци и билки, 25% се дава на сложни въглехидрати (зърнени култури, бобови растения), 25% остава протеинови продукти.

• Правилното хранене означава хранене на малки порции. Можете да опростите задачата си, като преминете към малки чинии. Ежедневна порция калории може да бъде разделена на 5-6 малки хранения. Има 3 основни приема (закуска, обяд, вечеря) и 2-3 снака. 75% от храната трябва да се консумира за закуска и обяд, 25% да се остави за вечеря.

• Богатите на енергия храни са НАЙ-ДОБРИТЕ да се ядат сутрин. Колкото по-близо до края на деня, толкова по-малко въглехидрати трябва да имате в чинията си.

• Оставете тялото си да си почине и да се възстанови добре! Следователно последното хранене трябва да бъде 3 часа преди лягане. Идеално: зеленчуци + риба, зеленчуци + постно месо.

• Наспете се! Учените са доказали, че липсата на сън води до прекомерен прием на храна и засяга здравето, което води до различни заболявания, както и наднормено тегло.

• Как да си направим правилната храна? Това е толкова просто! Това са естествено зеленчуци, билки, плодове, зърнени храни, диетични меса, риба, морски дарове, нискомаслени млечни продукти, яйца. Варени, печени, задушени ястия ще донесат максимална полза за тялото. Именно от тези продукти трябва да съставяте ежедневното си меню. Те съдържат всичко, от което тялото се нуждае, и от предложения списък можете да измисляте нови, разнообразни ястия всеки ден.

• Трябва да се предпочитат растителните мазнини пред животинските. Днес можете да намерите огромно разнообразие от различни масла по рафтовете на магазините: слънчогледово, маслиново, царевично, тиквено и така нататък. За човек оптималната доза консумация на ден е една супена лъжица. В този случай продуктът се абсорбира напълно, отделяйки всичките си полезни вещества.

• Пийте достатъчно вода - поне 1,5 литра, това е минималното количество на ден, като се вземе предвид течността в плодовете и супите.

• Опитайте се да прекарвате повече време на открито. Разходките имат благоприятен ефект върху общото благосъстояние и ще добавят добро настроение.

Ако търсите вкусни и здравословни опции, на https://www.foodpanda.bg ще откриете разнообразни предложения от любимите ви ресторанти.

Прочетете още