Приемът на омега-3 ни помага да спим достатъчно

Експертката обръща внимание и на значението на светлината в стаята преди сън

| Здраве, Любопитно

Австралийска експертка съветва да приемаме омега-3, за да спим поне с час повече, съобщи електронното издание на "Дейли мейл".

"Дефицитът на омега-3 може да доведе до намаление на хормона на съня мелатонин, а приемът му с храна поддържа нужното ниво, намалява тревожността и предизвиква желанието за сън", каза психоложката Оливия Арецоло.

След ваксинация срещу Ковид трябва да се следи нивото на витамин D

Мастните киселини се съдържат основно в рибата. Вегетарианците и веганите могат да добавят омега-3 с орехи, растителни масла и семена от коноп.

Арецоло споделя и ефективни методи за подготовка за сън, които самата тя прилага всяка вечер. Тя диша дълбоко коремно и медитира. Освен това пие чай от лайка и пие магнезий, който помага за отпускането на организма.

Витамин Д пази от фатални форми на рак

Експертката обръща внимание и на значението на светлината в стаята преди сън.

"Синият цвят потиска мелатонина и нарушава съня. Тъкмо синя светлина се излъчва от смартфоните и от някои осветителни тела", казва тя.

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

Прочетете още