Еклесиаст: По-добре са двама, отколкото един

Пастор Тончев за безценния дар на взаимоотношенията: Никой от нас не е по-добър от всички нас заедно

| Бургас, България

„По-добре са двама, отколкото един, понеже имат добра награда за труда си. Защото, ако единият падне, другарят му ще го вдигне. Но горко на онзи, който е сам като падне и няма друг да го вдигне. И ако легнат двама заедно, ще се стоплят, а един как ще се стопли самичък. И, ако един може да бъде надвит, двама ще устоят. И тройното въже не се къса скоро“ /Еклесиаст гл. 4/.

„Тук виждаме различни аспекти на взаимоотношенията –  на работно място, в семейството, в приятелството. В битките, които човек води в различни области на живота е добре да има до себе си другар. Целият текст показва, че добрите взаимоотношения са голямо богатство“, каза пастор Живко Тончев от църква „Благовестие“, в темата, кое е по-доброто, според Библията.

Той поясни, че този текст от книгата на цар Соломон често се чете на венчавки. А посланието е, че когато са двама, те ще имат повече сила и победи, един друг ще се подкрепят и вдигат, когато паднат. По думите му, цар Соломон насочва вниманието и към това да сме внимателни, докато градим взаимоотношения.

„По-добре да живееш в ъгъл на покрива, отколкото в широка къща със свадлива жена“/кн. „Притчи“ 21/

Според Живко Тончев, текстът показва, че семейството трябва да е място за подкрепа, обич, насърчение, вярност, да е място, където човек е  обичан и ценен. “Моделът за добро семейство е това, изградено по Божия ред.  „Мъжът като глава на семейството, да носи отговорност за снабдяване и грижа, а жената да носи любовта и топлината. Човек трябва да вложи време, средства, търпение и най-вече любов. За да има резултат е нужно даване, както за да има благословено семейство, така и за да има благословени взаимоотношения между приятелите.

Не на последно място стоят и взаимоотношенията в общността, а в конкретния случай на Светото писание - църквата.

„Има един принцип, за който пише апостол Павел до църквите. Става въпрос за неразбирателства между хора от една вяра, които стигат до там, че да се съдят. И показва  ясно, кое в случая е по-добре, като ги пита: „Защо по-добре не останете онеправдани? Защо по-добре не бъдете ограбени? А напротив, вие онеправдавате и ограбвате и то своите братя“ /1 Коринт. 6:7/. Насърчителното е, че дори да изглежда, че ти губиш спора, ако не потърсиш правдата само за себе си, ще имаш богатството на взаимоотношенията", каза още пастор Живко Тончев.

Всичко по темата, чуйте в звуковия файл:

Прочетете още