„Демократична България” с условия за нов кредит за „Градски транспорт”

Общинското варненско дружество „Градски транспорт” да тегли кредит само при въвеждането на нова транспортна схема, а заплащането да стане на изминат километър. За това настояват съветниците от групата на „Демократична България” в местния парламент.  

„Общинското дружество „Градски транспорт“ ЕАД  е практически в състояние на необявена несъстоятелност! Ръководството му бива принуждавано да се съгласява с мерки, които да доведат до финансова „инжекция“ от Община Варна тогава, когато вече няма пари за заплати. Категорично се противопоставяме на порочния модел, с който едно общинско дружество умишлено се държи на ръба на фалита, като не се вземат адекватни мерки. Такива мерки са: нова транспортна схема и плащане на километър но на реални цени! Само така дружеството ще може да изплува от „вечната“  задлъжнялост. Сега ГТ ЕАД не може да се възползва и от мярката 60/40, защото дължи над 3 милиона осигуровки и управляващите предлагат да се рефинансира кредит, който дружеството има отпреди 5 години, взет със същата цел. Община Варна, въпреки закъснелите и нарочно отлагани решения, не предлага друго, освен дружеството отново да тегли кредит. Дори и това решение да се възприеме, то , според ДБ трябва да  е обвързано задължително с приемане на нова транспортна схема и плащане на километър! Такова решение на ОС има от 2013г, но досега се изпълнява някаква негова пародия”.

Според „Демократична България” има интерес към имотите на „Градски транспорт” и след изтичане на европейските програми дружеството ще е апетитна хапка за приватизация или за обявяване в несъстоятелност и заграбване на активите му.

Миналата седмица изпълнителният директор на дружеството инж. Злати Златев обяви, че загубите на „Градски транспорт“  за периода на извънредното положение ще бъдат около 3 млн. лв. 

Прочетете още